Giuseppe Ajmone, Oil on Canvas

Nude, 1964

Code :  ARARCO0051474

not available
Giuseppe Ajmone, Oil on Canvas

Nude, 1964

Code :  ARARCO0051474

not available

Giuseppe Ajmone, Oil on Canvas - Nude, 1964

Features

Nude, 1964

Artist:  Giuseppe Ajmone (1923-2005)

Artwork title:  Nudo

Age:  20th Century / 1901 - 2000

Subject:  Human Figures

Origin:  Italy

Artistic technique:  Painting

Technical specification:  Oil on Canvas

Description : Nudo

Oil on cavas. SIgned and dated on the lower right corner. Title and signature on the back. Giuseppe Ajmone, artist from Valsesia who studied at the Brera Academy of Fine Arts in Milan, had been one of the firmatories of the Manifesto of Realism in 1946. Along with still lives and landscapes, during his first artistic period, Ajmone was very interested in nudes that represent most of his pictorical prodution from 1960s until todai. Framed.

Product Condition:
Fair condition. Wear consistent with age and use. Product with a Certificate of Authenticity and Lawful Origin.

Frame Size (cm):
Height: 74
Width: 94
Depth: 3

Artwork dimensions (cm):
Height: 73
Width: 93

Additional Information

Artist: Giuseppe Ajmone (1923-2005)

Giuseppe Ajmone (Carpignano Sesia, 17 febbraio 1923 - Romagnano Sesia, 8 aprile 2005) è stato un pittore italiano. Dal 1941 studia pittura all'Accademia di Belle Arti di Brera, Milano, sotto la guida di Achille Funi e Carlo Carrà. Nel 1946 è uno dei firmatari del Manifesto del Realismo, noto anche come "Oltre Guernica". Collabora nelle redazioni di Numero (1944-1946), Pittura (1946-1948), Quaderni milanesi (1960-1962). Collabora con Einaudi dal 1947 al 1949. Nel 1951 vince il premio "Senatore Borletti" per la giovane pittura italiana ed è membro della Giunta Tecnica della Triennale di Milano. Le sue opere figurano in collezioni pubbliche e private.

Age: 20th Century / 1901 - 2000

20th Century / 1901 - 2000

Subject: Human Figures

Artistic technique: Painting

La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.

Technical specification: Oil on Canvas

The oil painting is a painting technique using powder pigments mixed with bases in inert and oils.
Alternative proposals
It could also interest you