70s All- American Ads

Autore:

Codice:  ARTGRA1000844

non disponibile

70s All- American Ads

Autore:

Codice:  ARTGRA1000844

non disponibile
Dettagli Prodotto

Autore: 

Editore:  Taschen

Luogo di stampa:  Koln

Anno pubblicazione: 

Both eclipsed and influenced by television, American print ads of the 1970s departed from the bold, graphic forms and subtle messages that were typical of their sixties counterparts. More literal, more in-your-face, 70s ads sought to capture the attention of a public accustomed to blaring, to-the-point TV commercials (even VW ads, known for their witty, ironic statements and minimalist designs, lost some of their punch in the 1970s). All was not lost, though; as ads are a sign of the times, racial and ecological awareness crept into everything from cigarette to car advertisements, reminding Americans that everyday products were hip to the modern age. A fascinating study of mass culture dissemination in a post-hippie, television-obsessed nation, this weighty volume delivers an exhaustive and nostalgic overview of 70s advertising.

Condizione prodotto:
Esemplare in condizioni molto buone. Lievi tracce di polvere alla copertina. Testi in inglese, tedesco, spagnolo, portoghese, giapponese. Book in very good condition. Texts in English, German, French, Spanish, Japanese

Codice ISBN:  382281265X

Codice EAN:  9783822812655

Pagine:  701

Formato:  Brossura

Dimensioni (cm):
Altezza:  27
Larghezza:  20

Informazioni aggiuntive

Descrizione:
Con una introduzione di Steven Heller

Proposte alternative

Potrebbe interessarti anche

Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookie necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookie policy. Ulteriori informazioni. OK