Chairs Beech Foam Fabric Italy 1950s Paolo Buffa

Code: MOSEPO0073692

not available
Add to cart
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
Request information
Book a date
Go to noleggio.dimanoinmano.it to rent the product
Rent
Chairs Beech Foam Fabric Italy 1950s Paolo Buffa

Code: MOSEPO0073692

not available
Add to cart
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
Request information
Book a date
Go to noleggio.dimanoinmano.it to rent the product
Rent

Chairs Beech Foam Fabric Italy 1950s Paolo Buffa

Features

Designer:  Paolo Buffa

Time:  1950s

Production country:  Italy

Main essence:  Beech

Material:  Foam , Fabric

Description

Pair of armchairs, beech wood, foam pillows with fabric covering.

Product Condition:
Fair condition. Wear consistent with age and use.

Dimensions (cm):
Height: 83
Width: 61,5
Depth: 80

Seat height:  42

Additional Information

Designer: Paolo Buffa

Milano 1903-1970. Paolo Buffa è figlio d'arte. Il padre Giovanni era un pittore ed esecutore di vetrate i cui cartoni estremamente decorativi, pubblicati nelle riviste e manuali per artigiani, venivano proposti a modello di squisita "arte nuova". Paolo Buffa inizia a lavorare nello studio di Gio Ponti e in seguito, fin dal 1928, come risulta dalla documentazione d'epoca, in stretta collaborazione con l'architetto A. Cassi Ramelli. Si dedica prevalentemente all'arredamento, disegna mobili proponendo di continuo nuovi modelli. Più che un precursore, è un fedele portavoce del gusto del suo tempo: neoclassico prima e novecentista poi. Dal 1930 invitato alle Triennali, chiamato a partecipare ai concorsi dell'ENAPI, a collaborare alla rivista "Domus", può essere considerato uno degli arreda tori più autorevoli dell'area milanese. I primi mobili, realizzati nel 1927-28 durante la permanenza nello studio di Ponti e Lancia, dimostrano gran cura nella scelta dei legni, sul finire degli anni Venti Buffa introduce particolari stilistici orientali, per tutti gli anni Trenta adotta forme compatte e semplificate.

Time: 1950s

1950s

Main essence: Beech

It is a semi-hard wood which, unfortunately, is easily wormed, therefore it is considered poor. Due to its light but variegated shades, from blond to reddish, it was nevertheless appreciated by French cabinetmakers. It was mainly used for furniture structures or, as an alternative to walnut, by provincial English furniture makers for popular works, mostly in the 1700s. The noblest use is due to Thonèt, who applied the steam bending of the beech in the making of the furniture, in particular for the chairs that took his name.

Material:

Foam

Fabric

Alternative proposals
It could also interest you