La casa fiorentina nella storia della città - Dalle origini all'Ottocento
Features
Dalle origini all'Ottocento
Author: Gian Luigi Maffei
Publisher: Marsilio Editori
Place of printing: Venice
Year of publication: 1990
Con scritti originali di Gianfranco Caniggia. Appendici documentarie di Valeria Orgera. Servizio fotografico di Andrea Bazzachi. Vi è più di un modo di scrivere la storia di una città: attraverso le sue vicende politiche, il suo sviluppo economico o il suo regresso, la vita culturale e artistica, quella spirituale o materiale. Un altro modo di scrivere la storia è attraverso la casa, la casa che l'uomo ha costruito per sé e per gli altri uomini. Quest'opera proprio questo cerca di fare: scrivere la storia di Firenze attraverso l'assetto urbano, i tessuti edilizi e la casa fiorentina dell'alto Medioevo Medioevo all'Ottocento.
Product Condition:
Copy in good condition. Dust jacket with dust spots, signs of wear and some tears at the edges and corners; in particular a tear at the lower edge of the first dust jacket. Cuts with traces of dust. Pages yellowed at the edges. Text in Italian.
ISBN Code: 8831753460
EAN: 9788831753463
Pages: 383
Format: Hardback with dust jacket
Description
Present numerous color photographs nt and ft With original writings by Gianfranco Caniggia. Documentary appendices by Valeria Orgera. Photographic service by Andrea Bazzechi. Photographic service by Andrea Bazzechi.
Product availability
Immediate availability
Ready for delivery within 2 working days from ordering the product.